روان کننده بتن کپکو

مواد روان‌ کننده بتن برای کاهش نسبت آب به مواد سیمانی در روانی ثابت با افزایش روانی بتن بدون افزایش نسبت آب به سیمان مورد استفاده قرار می‏ گیرند. مواد روان کننده‏ بتن اولین افزودنی ‏های کاهنده آب می ‏باشند که مقدار آب اختلاط را بسته به ترکیبات ماده افزودنی بتن از ۵ تا ۱۲ درصد کاهش می‏ دهند. افزودنی ‏های کاهنده آب اگر در مقادیر زیاد استفاده شوند، اثراتی همچون هوازایی، یا موجب کندگیری بتن می‏ گردند. محدوده مصرف آنها حدودا بین ۰.۴ تا۰.۲ درصد وزن مواد سیمانی می ‏باشد. لازم است حتما مقاله روان‌ کننده بتن چیست؟ را مطالعه بفرمایید. همچنین در بخش زیر می ‏توانید دیتاشیت هر یک از محصولات روان کننده ‏بتن تولیدی شرکت همگرایان تولید (کپکو) را دانلود نموده و مطالعه بفرمایید.

مزایای روان کننده بتن

به طور کلی با مصرف روان‏‌کننده ‏بتن، مشخصات بتن تازه و بتن سخت شده بهبود پیدا می‏ کند. از جمله این خواص، افزایش مقامت فشاری، بهبود کارپذیری، تنظیم کردن زمان گیرش بتن، که در فصول گرم بتن را دیرگیر کرده و در فصول سرد سال بتن را زودگیر می‏ کنند، کاهش نفوذپذیری و .... می ‏باشد.

کاربرد روان کننده ‏های بتن

این دسته از افزودنی ‏های بتن مناسب برای بتن ‏های با عیار سیمان ۳۵۰ و کمتر می‏ باشد. با مصرف افزودنی‏ های بتن کاهنده آب در برخی از بتن‏ ها، ضمن ثابت نگه داشتن روانی و نسبت آب به سیمان، می‏ توان آب اختلاط و مقدار سیمان اضافی را کاهش داد. در مجموع با کاهش مقدار آب اختلاط، مقاومت و دوام بتن افزایش پیدا می ‏کند.

استاندارد روان کننده بتن

محصولات کاهنده آب یا همان روان کننده‏ها باید بر اساس الزامات عمومی استاندارد ملی ایران به شماره2930-1 و الزامات عملکردی جدول شماره2 در استاندارد ملی ایران به شماره 2-2930 تولید شوند. ضمناً این افزودنی‏ها با الزامات رده A استاندارد ASTM C494 و جدول 1 استاندارد EN 934-1 و الزامات جدول شماره 2 استاندارد EN 934-2 نیز تطابق داشته باشد. همچنین مشخصات فیزیکی و شیمیایی محصولات روان کننده تولیدی این شرکت در دامنه تغییرات مجاز اعلام‌شده در استاندارد ملی ایران به شماره 2930-1 تولید می‏ گردند.

خرید و قیمت انواع روان کننده بتن

با توجه به انواع روان کننده‏ بتن تولیدی شرکت همگرایان تولید (کپکو)، از جهت قدرت کاهندگی آب طرح مخلوط بتن و همچنین با توجه به شرایط داخلی بازار ایران قیمت‏ روان کننده بتن دارای نوسان قیمت می ‏باشند. کارشناسان دفتر مرکزی شرکت همگرایان تولید از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ پاسخ گوی شما عزیزان می ‏باشند. برای خرید روان کننده بتن می ‏توانید با شماره ۰۲۱۸۹۳۳۱ تماس حاصل فرمایید. و از راهنمایی کارشناسان شرکت همگرایان تولید، جهت استعلام قیمت روانساز بتن و فروش روان کننده بتن کپکو استفاده کنید.
دسته بندی