انواع مواد افزودنی آب بند بتن- حجمی و سطحی

امروزه از مواد افزودنی آب بند بتن برای افزایش کیفیت بتن در سازه‌ها استفاده می‌کنند. و همچنین در ساخت‌وسازهای مدرن  آب بند کردن بتن بسیار مورد توجه قرار دارد. اهمیت بتن به استحکام و پایداری سازه در برابر شرایط مختلف است. در ساخت بتنی مستحکم مواد افزودنی بسیار زیادی نظیر آببند کننده سطحی بتن و غیره استفاده می‌شود. تمامی این ترکیبات برای پایداری بتن و افزایش کیفیت آن است. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواد افزودنی آب‌بند با ما همراه باشید.

آب بند بتن

معرفی انواع مواد افزودنی آب بند بتن- حجمی و سطحی

در انواع پروژه‌های عمرانی و ساختمانی بتن به‌عنوان محبوب‌ترین مشتقاتی است که برای توسعه سازه‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. روند مخلوط کردن بتن نیز روی مقاومت آن تاثیر بسیار فراوانی دارد. در واقع شرایط تولید بتن و مواد افزودنی مورد نیاز، مقاومت بتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با خرید افزودنی بتن مجاز و البته مورد نیاز در توسعه‌سازی پروژه‌های مختلف قدمی مفید و ارزشمند برمی‌دارید.

البته به تناسب شرایط محیطی نوع بتن و مصالح مورد استفاده باید از مواد افزودنی مناسبی نیز استفاده کنید. دوام بتن تحت‌تاثیر شرایط مختلف به ویژه ترکیبات مورد استفاده در تهیه آن بستگی دارد. تمامی این مواد نظیر محصول کریستال ساز آب‌بندکننده بتن CapcoProof WPC هر یک با اهداف خاصی استفاده می‌شود. یا حتی محصول پوشش آب بند بتن ResinCoat به‌عنوان یک پوشش آب‌بند پلیمری دوجزی برای محافظت از بتن، عملکرد عالی دارد. در ادامه به معرفی مواد افزودنی پرکاربردتری اشاره می‌شود.

آببند کننده سطحی بتن

آببند کننده سطحی به‌عنوان یک نوع افزودنی شناخته می‌شود. جلوگیری از نفوذ آب به بتن یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به منظور افزایش دوام صورت می‌گیرد. با استفاده از مواد افزودنی چون آببند کننده سطح بتن به‌عنوان یک افزودنی مجاز خلل و فرج داخل بتن را می‌پوشاند. تمامی سطوح بتنی که آن‌ها را محافظت نکرده‌اند در هر متر مربع ۲۰ لیتر آب را می‌تواند جذب کند. قطعاً که جذب آب بسیار زیاد باعث آسیب رساندن به بتن می‌شود و در نتیجه سازه را به نابودی خواهد کشاند.

آببند کننده سطحی تنها برای بتن‌هایی استفاده می‌شود که در معرض آب و رطوبت قرار گرفته‌اند. نفوذ آب را کاهش می‌دهد و طی این مرحله دوام بتن نیز رو به افزایش خواهد بود. این نوع آب‌بند کننده‌ها برخلاف آببند کننده حجمی بتن در شرایط خاص استفاده می‌شوند. می‌توانید این ماده افزودنی را در سطوح آجری سنگی بتنی استفاده کنید، البته باید با میزان مصرف آن نیز آشنا باشید. این میزان مصرف ماده افزودنی به نوع ماده آب‌بند کننده بستگی دارد.

از شرایط خاص استفاده از این مواد روی سطوح مختلف تحت تاثیر دمای حداقل ۱۰ درجه سانتیگراد است. به روش‌های اسپری کردن، غلطک یا حتی برس می‌توانید این مواد را اجرا کنید. قیمت افزودنی بتن آب‌بند سطحی به نوع آن بستگی دارد؛ اما در هر صورت مقرون‌به‌صرفه است.

آببند کننده حجمی بتن

آببند کننده حجمی بتن به‌عنوان مواد افزودنی خاص برای مسدود کردن منافذ بتن نقش غشای آببند دارند. قطعاً نفوذپذیری آب در بتن باعث آسیب‌پذیری بسیار بالای آن می‌شود. سازه‌های دارای نشت سازه‌هایی هستند که آب یا رطوبت در تماس مستقیم با آن‌ها سریعاً جذب خواهد شد.

این نفوذ آب نیز از طریق جذب موئینه و تحت فشار هیدرواستاتیکی قرار دارد. این مواد افزودنی نفوذپذیری بتن را تحت تاثیر فشار بالای آب کاهش می‌دهند. برای تمامی بتن‌هایی که نسبت آب به سیمان در آن‌ها زیاد است، این مواد افزودنی مناسب هستند.

معمولاً نسبت آب به سیمان باید در حالت استاندارد حداکثر ۰.۴۵ باشد. در غیر این صورت برای بهبود کیفیت بتن و جلوگیری از نفوذپذیری بالای آب، از این نوع آب‌بند کننده‌ها باید استفاده کرد. با خرید افزودنی بتن آببند حجمی ویژگی‌های شاخصی به بتن می‌بخشید. استفاده از این مواد از استانداردهای خاصی پیروی می‌کنند که به صورت تخصصی در حوزه عمران و ساختمان‌سازی مورد توجه است.

محصول کریستال ساز CapcoProof WPC

محصول کریستال ساز CapcoProof WPC یک ماده افزودنی خاص است که برای آب‌بندی بتن و ملات از آن استفاده می‌کنند. این ماده باعث کاهش نفوذپذیری بتن می‌شود؛ اما در عوض دوام بتن به شدت افزایش می‌یابد. برخلاف بسیاری از مواد افزودنی فاقد یون کلر است و به همین منظور می‌توان در بتن‌های مسلح و پیش تنیده از آن استفاده کرد. این مواد افزودنی هرگز تنفس بتن را کاهش نمی‌دهند و روز به روز مقاومت بتن با استفاده از آن‌ها افزایش می‌یابد.

مقاومت این مواد پس از ۲۸ روز رو به افزایش است. برای بتن‌های درجا و همچنین قطعات پیش‌ساخته می‌توانید از این محصول کریستال ساز استفاده کنید. حتی امروزه برای آب‌بندی بتن مخزن آب استخر نیز کاربرد زیادی دارد. در تصفیه‌خانه و حتی تمامی سازه‌هایی که دائماً در تماس با آب هستند، می‌توان از آن استفاده کرد. این افزودنی‌ها که برای کاهش نفوذپذیری استفاده می‌شوند، به‌صورت کریستالی هستند.

معمولاً چنین ترکیباتی را بر پایه مواد عالی تهیه می‌کنند. تولید چنین ترکیباتی طی فرایند هیدراته شدن سیمان و همچنین کریستال‌های نفوذی در قسمت موئینه بتن است. در صورتی که تنفس بتن را مسدود نمی‌کنند؛ اما از نفوذ آب به داخل بتن جلوگیری به عمل می‌آورد.

محصول ResinCoat

محصول ResinCoat یا رزین کت به‌عنوان یک محصول دو جزئی برای کاهش نفوذپذیری بتن استفاده می‌شود. این ماده افزودنی متشکل از یک جز پودر سیمانی و رزینی آکرلیک امولسیونی است. چنین محصولاتی هنگام اختلاط باهم، (اختلاط دو جزء) دوغاب به وجود می‏آورند‏وآآپآ‏آ که می‌توانید آن را با استفاده از قلم‏مو روی سطوح مورد نظر برای محافظت از بتن بمالید. این دوغاب، بتن را در برابر فشار هیدرولیکی مثبت آب حتی تا ارتفاع آب بالا محافظت می‌کند.

ضخامت اجرای این ماده باید کمتر از ۲ میلی‌متر باشد که هنگام اجرا باید به آن توجه کنید. همانند دیگر انواع مواد آب‌بند کننده برای حالت‌های فیزیکی و شیمیایی آب‌بند کنندگی بتن نقش مهمی دارد. روی تمامی سطوح قدرت چسبندگی آن بسیار زیاد است. همچنین به‌عنوان یک ماده غیر سمی حتی برای مخازن آب آشامیدنی نیز از آن استفاده می‌شود.

در برابر تابش نور خورشید مقاومت بسیار بالایی دارد و برای تمامی پروژه‌ها مناسب است. ضد جلبک و خزه بودن باعث شده تا بتوان برای تمامی پروژه‌های ساخت استخر یا حتی سد نیز از آن استفاده کرد. مقاومت کششی بسیار بالایی دارد و انعطاف‌پذیری زیاد به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود.

محصول SilCoat w

محصول محافظ رطوبتی SilCoat w یا محافظ رطوبتی با خاصیت حلالیت و اشباع کننده آبگریز در پروژه‌های بتنی استفاده می‌شود. با نفوذ به داخل لوله‌های موئین به سطح تمامی مصالح نفوذ دارد. در واقع از این ماده برای حذف جذب سطحی در حین اجرا استفاده می‌کنند. به کارگیری این ماده افزودنی باعث افزایش مقاومت سازه در برابر نفوذ آب و حتی گازهای جوی می‌شود. دافع آب است و در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

به راحتی می‌تواند در سطح مصالح نفوذ پیدا کند؛ اما هرگز تنفس سطوح را نمی‌پوشاند. این نوع ماده خود تمیز‌شونده سطوح است که بلافاصله پس از بارندگی قابلیت شست‌وشو دارد. برای تولید این ماده افزودنی از هیچ ترکیب عالی فراری استفاده نکرده‌اند؛ پس غیرقابل اشتعال و غیر سمی است. مقاومت آن در برابر تابش نور خورشید زیاد بوده و ثبات رنگ مصالح را نیز افزایش می‌دهد.

جمع‌بندی

امروزه در عصر مدرن از بتن به‌عنوان یک محصول با کیفیت و مقاوم برای اجرای سازه استفاده می‌کنند. در واقع با ظهور دوران صنعتی‌سازی مقاومت سازه‌ها نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. از این رو برای توسعه و پایداری پروژه‌های عمرانی یا ساختمانی بتن نقش مهمی ایفا می‌کند. به‌کارگیری مواد افزودنی بتن بسیار مختلف در اختلاط بتن باعث می‌شود تا کیفیت و مقاومت آن به شدت افزایش یابد.

قطعاً قیمت افزودنی بتن و سطح کیفیت آن برای شما مشتریان عزیز قابل توجه است. از این رو به دنبال مراکز فروشی هستید که با کیفیت‌ترین مواد را با مناسب‌ترین قیمت عرضه کند. با وجود شرکت‌های بسیار زیادی که در این راستا فعالیت دارند، می‌توانید با خیالی آسوده از معتبرترین مراکز خرید خود را انجام دهید. شرکت همگرایان تولید (کپکو) از شرکت‌های موفق و پیشرو در زمینه توزیع انواع مواد افزودنی بتن است. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید افزودنی بتن با شماره تماس 02189331 تماس بگیرید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*