انواع چسب کاشی و چسب سرامیک و آزمایش تعیین میزان چسبندگی بر روی آن

امروزه زیباسازی فضای داخلی انواع ساختمان تا حد زیادی به کاشی‌های آن وابسته است. علیرغم طرح هر کاشی، روش صحیح و اصولی نصب آن‌ها تا حد زیادی می‌تواند در نمای مکان مورد نظر شما تاثیرگذار باشد و دقت به این مسئله بسیار حائز اهمیت است. چسب کاشی یکی از مهم‌ترین مصالحی است که علاوه بر دوام و استحکام کاشی‌ها، می‌تواند در نصب منظم و تمیز آن‌ها نیز تاثیر مثبت بگذارد. در این مطلب ضمن معرفی انواع چسب کاشی و سرامیک، عوامل موثر بر قیمت آن، نکاتی را در مورد آزمایش تعیین میزان چسبندگی برای شما ارائه خواهیم داد.

چسب کاشی

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی محصولی است که برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک روی دیوار و کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از محصولات ساختار و فرمولاسیون بسیار قوی‌تری نسبت به دیگر چسب‌ها دارند. جهت تولید این محصول از پلیمرها، رزین‌ها و مواد پرکننده برای ایجاد چسبندگی بسیار قوی و دائمی در بین کاشی و سطوح استفاده می‌شود.

می‌توان گفت که این محصول نوعی سیمان پرتلند غیر آلی پلیمری است. این ماده، با مواد شیمیایی بر پایه سیمان، تقویت شده با سیمان، رزین‌های مصنوعی، سنگ سیلیکای درجه‌بندی شده و مواد شیمیایی مخصوص جهت افزایش چسبندگی تولید می‌شود.

به دلیل فرمولاسیون قوی، این محصول نسبت به نوع سنتی (ملات ماسه سیمان)، چسبندگی بسیار بیشتری دارد. مهندسان ساختمان‌سازی با استفاده از چسب کاشی، علاوه بر بازسازی باکیفیت توانسته‌اند خود را از حمل‌ونقل موادی مانند ماسه، سیمان و سایر مصالح بنایی بی‌نیاز کنند.

تمامی این محصولات قبل از تایید اعتبار، آزمون چسب‌ کاشی را پشت سر می‌گذارند. این فرایند با استفاده از دستگاه‌های گوناگونی انجام می‌شود تا سطح مقاومت، استحکام، رطوبت و… آن شناسایی شود. بدین ترتیب تمامی محصولاتی که توسط شرکت‌های معتبری تولید می‌شوند، تست شده هستند و هیچ گونه نگرانی از بابت کیفیت و عملکرد آن‌ها وجود نخواهد داشت.

معرفی انواع چسب کاشی

بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 1-12492، چسب کاشی در سه نوع خمیری و پودری و رزینی تهیه و تولید می‌شود و پس از اخذ تاییدیه استاندارد به بازار عرضه می‌گردد. هر یک از این مدل‌ها از پایه و بیس پودر‌های معدنی متفاوتی مانند سیمان، مواد غلظت دهنده و همچنین مواد رزین امولسیونی تهیه و ساخته می‌شوند. در این قسمت خصوصیات هر یک از این محصولات را برای شما شرح می‌دهیم.

چسب کاشی خمیری

این نوع از چسب کاشی انعطاف‌پذیری و چسبندگی بالایی برای سطوح مختلفی مانند کاشی، سرامیک، سنگ، گچ، موزاییک و سیمان دارد. نوع خمیری به دلیل قابلیت جذب آب، در زمینه‌هایی مانند کاشی سرویس، حمام و دیواره استخر همراه با چسب بتن استفاده می‌شوند. استفاده از این محصول مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

  • چسبندگی فوق العاده بالا
  • بدون بو
  • انعطاف‌پذیری مناسب
  • اجرای سریع از طریق کاردک دندانه دار
  • چسبندگی مناسب در مقابل آب

چسب کاشی پودری

این چسب نیز درست مانند همتای خمیری خود، برای انواع سطوح می‌تواند کارایی فوق‌العاده داشته باشد. با این تفاوت که برای آماده شدن نیاز به کمی آب دارد. البته در صورتی که کارایی صددرصدی چسب بتن برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از نوع پودری استفاده کنید.

این محصول برای انواع محیط‌های آزمایشگاهی، مراکز تجاری، راه پله، سالن آرایش و… مناسب است. در ادامه مزایای استفاده از این محصول را برای افزایش اطلاعات شما لیست می‌کنیم.

  • سرعت اجرای بالا
  • انعطاف‌پذیری قابل قبول (با در نظر گرفتن چسب‌های بتن)
  • مقاومت و دوام بالاتر نسبت به نوع خمیری (البته در صورت مخلوط شدن با چسب بتن)
  • قابل استفاده برای تمامی محیط‌ها حتی استخر و مخازن آب (با شرط استفاده از چسب بتن)

چسب کاشی رزینی

این چسب بر خلاف دو چسب دیگر بر پایه اپوکسی می‏باشد، که مخلوطی از یک یا چند جز از رزین مصنوعی، پرکننده‏های معدنی و افزودنی‏های آلی که توسط واکنش شیمیایی سخت می‏شوند.

این نوع چسب نیز برای انواع محیط‌های آزمایشگاهی، مراکز تجاری، راه پله، سالن آرایش و… مناسب است. در ادامه مزایای استفاده از این محصول را برای افزایش اطلاعات شما لیست می‌کنیم.

  • مقاومت شیمیایی بالا در برابر مواد نفتی، مواد شوینده، اسیدهای ضعیف و
  • مقاوم در برابر نفوذ انواع سیال ها
  • مقاومت و دوام بالا در برابر بارهای ضربه ای، لرزش و سایشی
  • بدون جمع شدگی و ترک خوردن در هنگام خشک شدن
  • ü     …..

آزمایش تعیین میزان چسبندگی بر روی چسب کاشی

 چسب‏های کاشی بر اساس الزامات رده سیمانی استاندارد ملی ایران به شماره 1-12492 تولید می‌شود. ضمناً این محصول با الزامات استاندارد EN 12004-1 نیز تطابق دارد. همچنین چسب‏های کاشی را بر اساس استاندارد ملی به شماره 12492-2 مورد آزمایش قرار می‏دهند. هر محصولی که با این استانداردها ساخته شود، باید آزمایش‏هایی از قبیل: تعیین مقاومت چسبندگی کششی اولیه، تعیین مقاومت چسبندگی کششی بعد از غوطه‏وری آّب، تعیین مقاومت چسبندگی کششی بعد از فرسودگی حرارتی، تعیین مقاومت چسبندگی کششی بعد از چرخه یخ زدن و آب شدن، را انجام داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با افراد متخصص مشورت کنید. متخصصین ما در کپکو می‌توانند به شما در این مورد راهنمایی‌های لازم را داشته باشند تا شما هنگام خرید محصولات اطلاعات کاملی در دست داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت چسب کاشی

بهتر است بدانید که عوامل بسیار زیادی می‌تواند بر قیمت چسب‌های کاشی تاثیر بگذارد. دقت داشته باشید که تنها فاکتور قیمت بالا نشان از کیفیت و مناسب بودن آن نیست. بلکه شما باید متناسب با نیاز، کارایی، برند مربوطه و… خرید چسب‌ کاشی را انجام دهید. در این قسمت برخی از مهم‌ترین عوامل در این زمینه شرح داده شده اند.

نوع چسب

انواع مختلفی از چسب‌های کاشی مانند چسب‌هایی بر پایه سیمان، اپوکسی و یا اکریلیک در بازار یافت می‌شوند. قیمت هر یک از این چسب‌ها بر اساس مواد تشکیل دهنده، خواص و همچنین زمینه‌های کاربردی، می‌تواند متفاوت باشد.

نام تجاری

برند‌های متفاوتی چسب‌های کاشی را تولید می‌کنند. ممکن است برخی از برند‌ها به دلیل شهرت و کیفیت بالای محصولات، از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشند.

مقدار

هزینه‌های مربوط به خرید چسب کاشی بر اساس مقدار و حجم مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. به طور کلی، خرید عمده می‌تواند تا حد زیادی منجر به کاهش قیمت محصولات شود. این در حالی است که خرید مقادیر کمتر آن می‌تواند گرانتر باشد.

کیفیت

معمولا چسب‌های باکیفیت، گران‌تر هستند؛ چرا که برای اتصال، دوام و مقاومت بالا در برابر آب و سایر مواد طراحی و ساخته شده اند.

کاربرد

قیمت چسب‌های کاشی بر اساس نوع کاربرد ممکن است متفاوت باشد. برای مثال چسب‌های کاشی که برای مکان‌هایی با رطوبت بالا مناسب هستند، ممکن است قیمت بیش‌تری نسبت به چسب‌های همه منظوره داشته باشند.

معرفی چسب Tilex H100

محصول چسب سرامیک Tilex H100 یکی از بهترین و معروف‌ترین انواع چسب کاشی محسوب می‌شود. این محصول که به رنگ خاکستری و سفید تولید می‌شود، در دسته پودی قرار می‌گیرد و قدرت و استحکام بالایی دارد. همچنین این محصول در آزمون چسب کاشی در برابر لغزش و ترک خوردگی، مقاومت بالایی از خود نشان داده است.

چسب کاشی 100Tilex H در زمینه نصب کاشی و سرامیک محیط‌های مرطوب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با این محصول وجود دارد، این است که زمان گیرش آن سریع نیست. به طوری که تا دقایقی پس از نصب نیز می‌توان قطعات را جابه‌جا کرد که یک ویژگی خاص محسوب می‌شود. برای تهیه این محصول می‌توانید با ما در شرکت تولیدی مواد شیمیایی ساختمانی همگرایان تولید (کپکو) در ارتباط باشید.

آشنایی با کپکو

شرکت همگرایان تولید (کپکو)، به عنوان تولید کننده ارشد محصولات پلیمری و شیمیایی و انواع افزودنی بتن در صنعت ساختمان و در سطح کشور، در حال فعالیت است. متخصصان و مهندسان خبره شاغل در کپکو، با تلاش‌های شبانه روزی خود و بهره گیری از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، آماده تولید بهترین محصولات هستند.

شما می‌توانید این محصولات را با قیمتی مقرون به صرفه به صورت تکی و عمده خریداری کنید. تنها کافی است از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۹۳۳۱ با متخصصان و مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و محصول مد نظرتان را سفارش دهید.

جمع بندی

در دنیای مدرن استفاده از مواد افزودنی شیمیایی در صنعت ساختمان به یک ضرورت تبدیل شده است. با کسب اطلاعات بیشتر می‌توان از مزایای آنها استفاده نمود. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع چسب کاشی و مزایای آنها آشنا کنیم.

برای خرید مواد افزودنی شیمیایی و انواع روان کننده بتن می‌توانید با ما در شرکت همگرایان تولید (کپکو) در تماس باشید. شماره تلفن‌های مندرج در سایت پل ارتباطی شما با ما است.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*