در چه جاهایی چسب کاشت میلگرد یا آرماتور مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

امروزه بتن و سازه‌های بتنی به دلیل مقاومت و استحکام بالا، نقش مهمی در صنعت ساخت‌وساز ایفا می‌کنند. به‌طور معمول در این نوع سازه‌ها به‌منظور بالا بردن میزان ظرفیت بار سازه، از چسب کاشت میلگرد و انواع محصولات نگه دارنده کمک گرفته می‌شود.

این کار علاوه بر این‌که میزان ایمنی سازه را افزایش می‌دهد، از نظر فنی و مهندسی نیز بسیار حائز اهمیت است. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند باید اطلاعات کاملی در این مورد کسب کنند. در ادامه با چسب کاشت میلگرد و کاربردهای آن بیشتر آشنا می‌شوید.

چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد چیست؟

چسب کاشت میلگرد که به نام چسب بولت اپوکسی و یا چسب کاشت بولت نیز شناخته می‌شود، محصولی بسیار کاربردی بوده که ساختار اصلی آن بر پایه رزین اپوکسی صورت گرفته است. این چسب به‌طور معمول در انواع تک‌جزئی و دوجزئی و برپایه پلی‌آمین تهیه می‌شود و هر شرکتی با ساختار و فرمولاسیون مختلف اقدام به تولید آن می‌کند.

به‌طور مثال شرکت همگرایان تولید کپکو نوع سه جزئی این محصول را نیز تولید کرده است. محصول سه جزئی چسب کاشت میلگرد Capcobond AS300، محصولی با مقاومت شیمیایی و مکانیکی فوق‌العاده است که در ساختار آن از رزین اپوکسی، مواد سخت‌کننده، سنگدانه‌ها و… به منظور افزایش انعطاف پذیری و مقاومت چسب بهره گرفته‌اند.

محصول سه‌جزئی چسب کاشت میلگرد Capcobond AS300 از ویژگی‌های ارزشمندی نظیر ویسکوزیته بالا، استحکام زیاد و قدرت چسبندگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و برای نصب میلگرد، انکر بولت و آرماتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های چسب کاشت میلگرد

شناخت ویژگی‌های محصولات مختلف باعث می‌شود که افرادی که در صنعت ساختمان مشغول به کار هستند، از هر ماده در جای مخصوص خودش استفاده کند. این کار سبب می‌شود تا کیفیت کلی پروژه بالاتر رود و استحکام بیشتری داشته باشد.

انواع چسب کاشت میلگرد به ویژه محصول سه‌جزئی Capcobond AS300 از ویژگی‌های ارزشمندی برخوردارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چسبندگی بالا به سطوح بتنی
  • این چسب بدون کمترین میزان جمع‌شدگی و مقاومت مکانیکی فوق‌العاده بالا، میلگرد را داخل بتن نگه می‌دارد و در برابر عوامل مخرب محیطی هیچ آسیبی نمی‌بیند.
  • مقاومت و دوام در برابر مواد نفتی، آمونیاک، روغن، آب دریا و… از ویژگی‌های دیگر این محصول کاربردی محسوب می‌شوند.

چسب کاشت میلگرد محصول شرکت همگرایان تولید کپکو بر اساس استاندارد‌های جهانی
 ASTM C881/C881M به تولید می‌رسد.

موارد استفاده از چسب کاشت آرماتور

برای این که با این چسب‌ها بیشتر آشنا شوید، بهتر است کاربرد آنها در قسمت‌های مختلف را نیز بیشتر بشناسید. موارد استفاده از چسب کاشت آرماتور بسیار است و این محصول در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. موارد استفاده از چسب کاشت آرماتور عبارتند از:

  • به‌طورمثال چسب کاشت میلگرد در سازه‌های عمودی و افقی بسیار کاربردی و ایمن است.
  • می توانید از این چسب به منظور پرکردن فضای خالی دیوارها، کف و سقف استفاده کنید.
  • کاشت میلگرد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای این چسب به‌شمار می‌رود. زمانی که کار بتن‌ریزی سازه را به اتمام رسانده‌اید، اما در نهایت متوجه می‌شوید که سازه مورد نظر شما استحکام دوام لازم را ندارد می‌توانید با ایجاد حفره درون سازه و اضافه کردن میلگرد با کمک چسب اپوکسی، مقاومت سازه را تا حد نیاز بالا ببرید.
  • علاوه بر موارد گفته شده، از این چسب می‌توان برای چسباندن صفحات عمودی استفاده کرد.

بررسی مزایا و معایب چسب کاشت میلگرد

این چسب‌ها مزایا و معایب خاصی دارند که برای بهره‌مندی از آنها باید این موارد را نیز در نظر داشت. با کسب اطلاعات کامل می‌توان از این محصولات بیشترین بازدهی را به دست آورد. چسب کاشت میلگرد دارای مزایای بسیار است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پر کردن تمامی حفره ها
  • کم نشدن حجم چسب پس از خشک شدن
  • عمر و دوام بالا حتی تا ۵۰ سال
  • چسبندگی بی‌نظیر
  • عایق هوا، رطوبت و آب
  • ویسکوزیته بالا
  • مقاومت در برابر وزن بارهای دینامیکی و استاتیکی
  • کاربرد در سطوح عمودی و افقی
  • نرم و روان بودن

پس از این که این مزایای را دانستید، لازم است برخی از معایب این محصولات را نیز بشناسید. از معایب این محصولات نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از آن به مهارت بالایی نیاز دارد و همه افراد قادر به استفاده از آن نیستند.
  • باتوجه به قدرت چسبندگی فوق‌العاده بالایی که دارد، یک محصول دائمی است و به هیچ عنوان نمی‌توان پس از سخت‌شدن، قطعات چسبیده شده را به راحتی از هم جدا کرد. اگرچه در کاشت میلگرد این موضوع یک مزیت مهم است، اما در کاربرد‌های دیگر و موقتی، مشکلاتی ایجاد می‌کند.
  • چسب کاشت میلگرد از زمانی که به محل مورد نظر تزریق می‌شود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بعد فرم نهایی را به خود گرفته و سفت و سخت می‌شود و امکان چسباندن میلگرد در آن وجود ندارد؛ بنابراین باید هرچه سریعتر پس از پر کردن فضای مدنظر با استفاده از چسب، میلگرد را به محل بچسبانید.
  • با توجه به این‌که چسب کاشت میلگرد توسط برندهای مختلف تولید می‌شود و ترکیبات به کار رفته در ساختار انواع چسب‌ها متفاوت است؛ بنابراین قبل از استفاده حتماً برچسب روی محصول را مورد مطالعه قرار دهید تا مدت زمان لازم برای سخت شدن چسب را متوجه شوید.
  • هنگام استفاده از این محصول دقت به خرج دهید و از تماس محصول با چشم خودداری کنید. همچنین در صورت تماس چسب با پوست فورا پوست را شسته و خشک کنید و اگر همچنان احساس سوزش داشتید به پزشک مراجعه کنید.

خرید چسب کاشت میلگرد

با توجه به کاربردهای گسترده و مزایای بسیار چسب کاشت میلگرد، میزان تقاضا از این محصول بسیار بالاست؛ بنابراین فروش آن توسط فروشگاه ‌هایی که در حوزه تولید و عرضه مواد و مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند صورت می‌گیرد.

اگر زمان کافی برای مراجعه حضوری و خرید این محصول را ندارید، یکی از بهترین راهکارها خرید و سفارش محصول به صورت اینترنتی و از سایت‌های معتبر است. سعی کنید قبل از مراجعه به مراکز فروش و خرید این محصول ابتدا با برندهای معتبر در حوزه تولید چسب میلگرد آشنا شوید و به این شکل محصولاتی که توسط برندهای شناخته شده و با سابقه به تولید می‌رسند را برای خرید انتخاب کنید.

از جمله برندهای خوش آوازه در حوزه تولید چسب کاشت میلگرد، می‌توان به برند کپکو اشاره کرد. محصولات تولیدی توسط این برند نام‌آور بر اساس اصول و استانداردهای جهانی و با مواد و مصالح مرغوب و با کیفیت به تولید می‌رسند.

ما در شرکت همگراین تولید (کپکو) سعی بر این داریم تا شما مرغوب‌ترین محصولات مانند روان کننده بتن و … را با بهترین قیمت تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های تماس مندرج در سایت در ارتباط باشید.

قیمت چسب کاشت میلگرد

قیمت چسب کاشت میلگرد همانند هر محصول دیگری تنوع بالایی دارد که این تنوع قیمت به دلیل فاکتورها و عوامل مختلف ایجاد می‌شود. این عوامل عبارت‌اند از:

  • به عنوان مثال برند محصول، یکی از مهم‌ترین عواملی است که زمینه تنوع در قیمت انواع چسب کاشت میلگرد را فراهم می‌کند. طبیعتاً اگر قصد خرید چسب از برندهای شناخته شده را داشته باشید ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتر هستید، اما به همان میزان کیفیت و عملکرد مطلوب از محصول خریداری شده دریافت می‌کنید.
  • چسب کاشت میلگرد در بسته‌بندی‌های با ابعاد و اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد. درصورتی که نیاز به حجم زیادی چسب دارید باید بسته‌بندی‌های بزرگ را انتخاب کرده و به همان میزان مبلغ بیشتری برای خرید پرداخت کنید.
  • همان‌طور که گفتیم این محصول به صورت تک‌جزئی، دوجزئی و سه‌جزئی توسط شرکت همگرایان تولید کپکو به تولید می‌رسد بنابراین هر نوع چسب به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار است.

در صورتی که قصد دارید این محصول را از برند کپکو تهیه کنید می‌توانید وارد سایت این شرکت شده و مشخصات و قیمت محصولات را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید با شماره تماس 02189331 تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از مشاورین شرکت دریافت کنید.

جمع‌بندی

چسب کاشت میلگرد از جمله انواع چسب بتن می باشد که محصولی تولید شده بر پایه رزین اپوکسی است که به صورت تک‌جزئی، دوجزئی و سه‌جزئی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه کاربردهای این محصول بسیار است، اما مهم‌ترین کاربرد آن افزایش مقاومت سازه‌ها پس از بتن‌ریزی است. این چسب از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و در برابر عوامل مخرب محیطی به شدت پایدار است. به‌گونه‌ای که عمر آن تا ۵۰ سال پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*