لزوم استفاده از محصولات میکروسیلیس در ساخت بتن خود تراکم

با توجه به نیاز روزافزون بازار ساخت‌وساز به بتن‌های باکیفیت و عمر طولانی، محققان و صنعتگران همواره در جست‌وجوی راهکارهای بهبود عملکرد و خواص بتن بوده‌اند. در این راستا، استفاده از میکروسیلیس‌ به عنوان یک افزودنی موثر در جهت بهبود خصوصیات بتن خود تراکم، به‌عنوان یکی از روش‌های موثر شناخته شده است. به‌دلیل داشتن سطح واکنش بالا و افزایش قابل توجه مقاومت فشاری و الاستیسیته بتن در مقابل تاثیرات خشکی و تغییرات دمایی، محصولات میکروسیلیس می‌توانند جایگزین عالی سیمان در ترکیبات بتن باشند.

محصولات میکروسیلیس و خواص آن‌ها

سیلیکا فوم یا خاکستر سیلیسی، یک ماده فعال سیلیسی است که به‌شکل پودری به دست می‌آید. این ماده به‌دلیل وجود ذرات سیلیسی نانو در آن، از پایداری فیزیکی و شیمیایی بالایی برخوردار است و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد بهبود دهنده بتن خود تراکم شناخته می‌شود.

استفاده از سیلیکا فوم در تولید بتن، خصوصیات مکانیکی و فیزیکی آن را بهبود می‌بخشد. این ماده باعث افزایش مقاومت فشاری، خمشی و دوام بتن می‌شود و همچنین از نفوذ آب‌‌و‌هوا به داخل آن نیز جلوگیری می‌کند. بهتر است برای خرید محصولات میکروسیلیس از عرضه‌کنندگان معتبر مانند شرکت همگرایان تولید (کپکو) اقدامات لازم را انجام دهید تا با کیفیت‌ترین محصولات را از آن خود کنید.

ازجمله محصولات میکروسیلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوغاب میکروسیلیس
  • پودر دوده سیلیسی
  • ژل الیاف‌دار
  • دوغاب ژل دوده سیلیکا
  • ژل سیلیکافیومی اصلاح‌شده
  • ژل الیافی
  • پاور ژل
  • ژل میکروسیلیس ژل‌شده دوغاب

برای استفاده از این محصولات و خرید ژل میکروسیلیس و دوغاب میکروسیلیس می‌توانید با کارشناسان مجموعه کپکو ارتباط برقرار کنید.

بررسی تاثیر استفاده از محصولات میکروسیلیس در ساخت بتن خود تراکم

این ماده از پودر سیلیس تولید شده و با دمای بالا به‌صورت پلیمریزاسیون شیمیایی ارائه می‌شود. بتن‌های خودتراکم بتن‌هایی هستند که به‌دلیل ویژگی‌های خاص خود و بدون نیاز به انجام مراحل تراکم‌دهی، خودبه‌خود متراکم می‌شوند.

با انتخاب یک مجموعه معتبر مانند شرکت همگرایان تولید (کپکو) می‌توانید خرید محصولات میکروسیلیس را با قیمت مناسب انجام داده و کیفیت بتن خود تراکم را مراتب افزایش دهید.

  • این ماده باعث شده است که چگالی بتن افزایش پیدا کند.
  • مقاومت بتن در برابر فشار و کشش نیز افزایش یابد.
  • بدون استفاده از سیلیکا فوم به‌دلیل حجم زیاد سیمان در بتن، فشار بر سطح زیرین آن افزایش می‌یابد و سبب مشکلاتی مانند ترکیدگی و تغییر شکل بتن می‌شود.
  • با استفاده از محصولات میکروسیلیس، حجم سیمان کاهش پیدا می‌کند و به‌همین دلیل فشار بر سطح زیرین بتن کاهش نشان می‌دهد و مشکلاتی مانند ترکیدگی و تغییر شکل بتن از بین می‌رود.

چگونه از محصولات Micro silica در ساخت بتن خود تراکم استفاده کنیم؟

ازآنجایی‌که Micro silica دارای ویژگی‌هایی مانند کاهش حجم است، این توانایی را دارد که تاثیرات مثبتی بر روی تراکم بتن بگذارد.

ابتدا باید بدانید که Micro silica از طریق تولید فولاد و خط تولید شیشه به دست می‌آید. این محصول دارای ذرات بسیار ریزی است که باید به‌طور یکنواخت در بتن پخش شود. برای این منظور می‌توان از روش‌های مختلفی مانند مخلوط کردن با سایر مواد افزودنی یا استفاده از آن به‌صورت خشک بهره برد.

یکی از روش‌های استفاده از محصولات میکروسیلیس برای بهبود تراکم، استفاده از آن به‌عنوان یک جایگزین برای قسمتی از سیمان در بتن است که می‌توان با خرید ژل و دوغاب میکروسیلیس از این ویژگی استفاده و مزایایی را کسب کرد. با این کار، حجم بتن کاهش پیدا می‌کند و تراکم آن بهبود می‌یابد.

علاوه‌بر این، می‌توان Micro silica را به‌صورت خشک در مخلوط بتن به کار برد. برای این منظور، کافی‌ است Micro silica را با سایر مواد افزودنی مخلوط و به سیمان اضافه کرد. این عمل باعث بهبود تراکم بتن خواهد شد.

درنهایت…

باید به یاد داشته باشید که هر چه مقدار محصولات میکروسیلیس بیشتر باشد، تاثیر آن بر روی تراکم بتن نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به نیاز خود در پروژه، می‌توانید با بررسی قیمت میکروسیلیس از طریق شرکت همگرایان تولید (کپکو)، بهترین‌ نوع را برای خریداری و به‌درستی در ترکیب بتن خود استفاده کنید.

پرکاربردترین محصولات میکروسیلیس در ساخت بتن خودتراکم

ژل میکروسیلیس به‌عنوان کاربردی‌ترین محصول این ماده در ساخت بتن خود تراکم شناخته می‌شود. تلاش شرکت‌های تولیدکننده برای بهبود کیفیت و خصوصیات بتن به معرفی انواع مختلفی از ژل میکروسیلیس با فرمولاسیون‌های متفاوت منجر شده است. ژل میکروسیلیس بر پایه نفتالین و کربوکسیلات با عناوین تجاری متفاوتی در بازار وجود دارد. همچنین، ژل میکروسیلیس الیاف‌دار و ژل میکروسیلیس براساس گیرش نیز از دیگر انواع این محصول هستند.

استفاده از ژل میکرو سیلیس به‌عنوان یک افزودنی در بتن خود تراکم …

استفاده از ژل میکرو سیلیس به‌عنوان یک افزودنی در بتن خود تراکم باعث بهبود مشخصات فیزیکی و مقاومتی بتن می‌شود. این افزودنی با کاهش ترک‌خوردگی، بهبود تمام آیتم‌های دوامی و افزایش قوام بتن، موجب افزایش عمر مفید بتن می‌شود. همچنین، استفاده از ژل میکرو سیلیس کاهش نسبت آب به سیمان و بهبود خواص مقاومتی بتن را در پی خواهد داشت.

درصورت استفاده از ژل میکرو سیلیس در بتن…

درصورت استفاده از ژل میکرو سیلیس در بتن، امکان جلوگیری از آب‌انداختگی و جداشدگی بتن نیز فراهم می‌شود. همچنین در فصل گرما که زمان گیرش بتن به تاخیر می‌افتد، استفاده از این افزودنی مفید باعث افزایش چسبندگی بتن و بهبود رفتار بتن در شاتکریت می‌شود.

درنتیجه، با توجه به مزایای استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن، شرکت‌های تولیدکننده این محصول، تلاش دارند با انواع متفاوتی از ژل‌های میکروسیلیس، نیازهای مختلف صنعت بتن‌سازی را برآورده سازند. برای خرید و بررسی اطلاعات لازم در رابطه با کاربردی‌ترین محصولات سیلیکا فوم در هر زمان از شبانه‌روز می‌توانید به سایت شرکت همگرایان تولید مراجعه کنید.

کمی با بتن خود تراکم آشنا شوید

بتن خودمتراکم (Self-Compacting Concrete یا SCC) نوعی بتن است که به‌صورت خودکار و بدون نیاز به حرکت دستی از طریق جذب هوا و تحریک ارگونومیک قالب‌ها، فشرده می‌شود. این نوع بتن با استفاده از مواد افزودنی و اصلاح‌کننده‌های خاص به دست می‌آید که باعث خواهند شد در حین سرازیر شدن بتواند به‌صورت خودکار پخش شود. با بهبود جریان این بتن، استفاده از دستگاه‌های فشرده‌سازی به حداقل می‌رسد.

مزایای استفاده از بتن خود متراکم عبارت‌اند از:

  • صرفه‌جویی در زمان: این نوع بتن باعث می‌شود تا زمان پخش شدن کاهش یابد و در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی صورت گیرد.
  • کاهش مقدار توان مصرفی و انسانی: استفاده از بتن خود متراکم باعث کاهش نیاز به تجهیزات و افراد برای فشرده‌سازی بتن و همچنین کاهش تلاش فیزیکی مورد نیاز برای انجام این کار خواهد شد.
  • کیفیت بالا: بتن خودمتراکم به‌دلیل کاهش تعداد خطاهای انسانی و همچنین کاهش لختی بتن، کیفیت بالایی دارد.

بتن خود متراکم به‌عنوان یک نوع بتن پیشرفته در بسیاری از پروژه‌های عمرانی مانند ساخت سد، پل، بنادر و ساختمان‌های بلندمرتبه به کار می‌رود. با خرید ژل میکروسیلیس و دوغاب میکروسیلیس از طریق مجموعه کپکو و استفاده از آن در تولید بتن می‌توان به نحو احسن از این ماده استفاده کرد.

برای خرید بهترین نوع محصولات میکروسیلیس کافی است با مجموعه تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو به شماره تماس 02189331 ارتباط برقرار کنید.

میکروسیلیس

جمع‌بندی

میکرو سیلیس به‌عنوان یک افزودنی بتن موثر در ساخت بتن خود تراکم شناخته شده است. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد میکروسیلیس، استفاده از آن در ساخت بتن خودتراکم، امکان ساخت بتن با خصوصیات فیزیکی و مکانیکی عالی را فراهم می‌کند. برای خرید محصولات میکروسیلیس ، انواع روان کننده بتن و بررسی قیمت آن‌ها در هر زمان از شبانه‌روز از طریق سایت شرکت همگرایان تولید (کپکو) بررسی‌های لازم را انجام دهید یا با استفاده از شماره تماس 02189331 در ساعات کاری با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*