مصالح و افزودنی های بتن پروژه طرح تقاطع غیر مسطح بسیج شهریار تهران

در این مقاله راجع به مصالح و بتن پروژه یکی از پروژه های تهران صحبت خواهد شد. یکی از مهم‌ترین علت افزایش میزان ترافیک در اطراف منطقه شهریار تهران، عبور تعداد بسیار زیادی از وسایل نقلیه در دو میدان بسیار بزرگ جهاد و بسیج است. با توجه به این‌که این دو میدان جزء اصلی‌ترین مسیرها برای عبور از سمت شمال غرب به فرودگاه امام خمینی (ره) هستند، بدیهی است که این منطقه با ترافیک بسیار زیادی مواجه باشد. همچنین میدان‌های جهاد و بسیج جزء اصلی‌ترین میدان‌های شهریار به‌حساب می‌آیند. به‌همین علت اکثر افراد به منظور رفتن از بخشی به بخش دیگر در شهریار تهران ملزم به عبور از این میدان‌های مهم هستند.

بتن پروژه

بنابراین در هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی، باتوجه به موارد ذکر شده، تنها راه حل این مشکل ساخت و احداث تقاطع‌های غیرمسطح و زیرگذر بود. به این ترتیب کارشناسان و متخصصان معماری بسیار زیادی به‌منظور حل این مشکل به دریافت اطلاعات کافی و انجام تحقیقات مختلف در این منطقه پرداختند. طبق نظریات این افراد نیز تنها راه برای از بین بردن این مشکل، احداث یک تقاطع غیرهمسطح بود.

بنابراین در آذرماه سال 97 اقدامات اولیه برای شروع این پروژه انجام شد. البته لازم به ذکر است که پیمانکاری این پروژه به عهده شرکت هنزا بود. در ادامه به بررسی دقیق این پروژه و همچنین مهم‌ترین مصالح استفاده شده در آن همچون افزودنی روان کننده بتن و… خواهیم پرداخت. همچنین درصورتی که قصد آشنایی با قیمت افزودنی بتن را دارید،  بهتر است با ما همراه باشید.

شروع پروژه طرح تقاطع غیر مسطح بسیج شهریار و روند انجام آن

همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد، به علت بالا بودن بسیار زیاد شدت ترافیک در حد فاصل بین دو میدان جهاد و بسیج در منطقه شهریار، بسیاری از کارشناسان برای تجزیه و تحلیل مشکل و ارائه راه حل استخدام شدند. در نتیجه‌ی این بررسی‌ها، مدیریت شهری دوره پنجم تصمیم به احداث یک تقاطع غیر مسطح در این منطقه گرفت. در نهایت در آذرماه سال 97 به‌صورت رسمی کلنگ این پروژه توسط مدیریت آن زده شد. البته این تقاطع تاثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک و شلوغی دو محور ملارد و شهیدان مداحی نیز دارد.

پس از گذشت مدت زمان نسبتا کوتاهی، مشکلات متعددی به‌وجود آمدند که مانع از ادامه روند این پروژه پراهمیت شدند. این مشکلات شامل چند اتفاق و حواشی در بخش مدیریت شهری است که در این مشکلات تعداد بسیار زیادی از متخصصان سخن از مشکلات و ایرادات مختلف طرح تقاطع غیرمسطح بسیج شهریار به میان آوردند. بنابراین در نهایت، پس از برگزاری انتخابات شهرداری و ورود شهردار جدید به حوزه مدیریت، ایرادات بیشتری نیز همچون مشکلات شبکه برق، فیبر نوری، ملکی، مخابرات و… بوجود آمد که مانع از ادامه دادن این پروژه شد.

علت اصلی بروز این مشکل، عدم تحقیق و دریافت اطلاعات کافی در این حوزه و پیش بینی نکردن مشکلات احتمالی است. بنابراین در نتیجه‌ی تمام مشکلات ذکر شده، پس از مدت کوتاهی پس از شروع، این پروژه نیز همچون موارد دیگر در سایه قرار گرفت.

اما در نهایت در خرداد ماه سال 99 پس از آ‌نکه حداکثر مشکلات ممکن از سرراه برداشته شد، تصمیم بر ادامه این پروژه گرفته شد. در نتیجه این تصمیم در نهایت در بهمن ماه سال 1400 فاز نخست این پروژه نیز افتتاح شد. اما همچنان مشکل اصلی آن که انتخاب پیمانکار مناسب بود، از بین نرفت. به این ترتیب پیمانکاران مختلفی برای به عهده گرفتن این پروژه روی کار آمدند که بسیاری از آن‌ها رد صلاحیت شدند؛ در نهایت در سال جاری این موضوع توسط شهردار شهریار کلید زده شد.

ویژگی‎های بتن پروژه طرح تقاطع غیرمسطح بسیج شهریار

ضمن ارائه اطلاعات اولیه، دانستن ویژگی‌ها و مشخصات کلی این پروژه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این ترتیب لازم است اشاره کنیم که نوع این قرارداد تامین متریال و ساخت (PC) است. همچنین با توجه به موارد ذکر شده مدیریت کامل این پروژه به عهده شهردار منطقه شهریار است؛ بنابراین شهردار شهریار به نوعی کارفرمای این پروژه به‌حساب می‌آید. همچنین یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در نتیجه دهی پروژه، مشاور کارفرما است. مشاور کارفرما تاثیر بسیار مهمی در تعیین زمان اتمام پروژه و نوع مصالح مورد استفاده خواهد داشت.

در این پروژه نیز مهندسین مشاور پاسار نقش مشاور کارفرما را به عهده خواهد داشت. بنابر پیش‌بینی‌های این گروه مشاوره نیز، مدت زمان انجام این پروژه 30 ماه خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه نیز می‌توان به مشخصات ابعادی آن اشاره کرد. این تقاطع غیرمسطح دارای پلی با عرشه اصلی به طور 400 متر است. همچنین بزرگترین دهانه پل آن نیز برابر با 35 متر و طول عرض سواره روی روگذر اصلی نیز، به اندازه 10 متر است. به‌علاوه، این تقاطع دارای 7 پایه پل اصلی است و نوع و سیستم پایداری پل نیز از نوع تابلیه بتنی است.

علاوه بر موارد ذکر شده، مساحت عرشه پل اصلی، 3060 متر مربع و حجم عملیاتی خاکی نیز 88000 مترمکعب است. در این پروژه برای افزایش کارایی بتن پایه ‏های پل از محصول افزودنی ابر روان کننده بتن با نام تجاری ابر روان کننده بتن CapcoCrete SPC10 شرکت همگرایان تولید (کپکو) استفاده شده است.

سخنان شهردار شهریار در خصوص پروژه تقاطع غیر مسطح بسیج شهریار

طبق مصاحبه‌های صورت گرفته با محمدصادق کلیوند، شهردار شهریار تهران، در بهمن ماه سال 1400، زمان افتتاح فاز اول پروژه، با اتمام پروژه تقاطع غیرمسطح بسیج شهریار، مشکل ترافیک شدید این منطقه تقریبا حل خواهد شد. محمد صادق کلیوند گفت، خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی مجموعه فاز اول پروژه تقاطع غیر همسطح بسیج به بهره‌برداری رسید تا مردم بتوانند مشکلات ترافیکی ایجاد شده را پشت سر بگذارند و لازم می‌دانم به سهم خود از صبر و بردباری شهروندان بدلیل مشکلاتی که در این مدت برای آن‌ها ایجاد شد، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وی همچنین ضمن تشکر از عوامل مهم و زحمتکش این پروژه که شامل مجموعه مدیریت شهرداری شهریار، مدیران و کارکنان شهرداری، اعضای شورای اسلامی، حوزه فنی و عمران شهرداری  و…. است، ذکر کرد؛ علیرغم مشکلات متعددی که برای کارهای اجرایی این پروژه به‌وجود آمد، همچنان توانستیم طی 6 ماه زیرگذر این تقاطع را به بهره‌برداری برسانیم.

همچنین در این مصاحبه گفته شد که طرح تقاطع غیر مسطح یا طرح زیرگذر و روگذر، قرار است در دو مرحله انجام شود. به‌علاوه، برای فاز نخست این پروژه مقداری حدود 85 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که ممکن است پس از اتمام این فاز و به منظور تکمیل این پروژه، 120 میلیادر تومان بودجه در نظر گرفته شود.

خرید افزودنی

این روزها بدون استفاده از مواد افزودنی نمی‌توان پروژه‌های بزرگ را پیش برد. برای اطمینان از اصلاح نقاط ضعف بتن لازم است از موادی باکیفیت که هر کدام باید در سر جای خود به کار روند، استفاده نمود. خوشبختانه این روزها در داخل کشور، مجموعه‌های زیادی در این راستا فعالیت دارند.

اگر قصد خرید افزودنی بتنی دارید و می‌خواهید اطلاعات کاملی در این باره کسب کنید، می‌توانید با ما در شرکت همگرایان تولید (capco) در ارتباط باشید. ما در کپکو به عنوان یکی از برترین شرکت‌های فعال در این زمینه همواره سعی بر این داشته‌ایم که باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات را به دست هموطنان عزیز برسانیم.

 جمع‌بندی

باتوجه به تمام موارد ذکر شده، پروژه طرح تقاطع غیر مسطح بسیج شهریار تهران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سال‌های اخیر است که تاثیر بسیار زیادی در کاهش میزان ترافیک این منطقه خواهد داشت. همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد، باتوجه به این که دو میدان اصلی جهاد و بسیج یکی از اصلی‌ترین مسیرها برای رفتن از شهرهای شمال غربی به فرودگاه امام خمینی (ره) است. افرادی که قصد دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این پروژه پراهمیت و نحوه خرید افزودنی بتن دارند، می‌توانند ضمن تماس با شماره تماس 02189331 با شرکت همگرایان تولید (کپکو) در ارتباط باشید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*