نحوه مصرف پودر یا دوغاب میکروسیلیس

میکروسیلیس یا دوغاب میکروسیلیس یک افزودنی شناخته شده و همه کاره در صنایع بتن‌سازی هستند. دو محصول ساخته شده از میکروسیلیس مزایای بسیاری را با خود به‌همراه داشته و رفتار بتن در سازه را بهتر و کاربردی‌تر می‌کنند. نکته حائز اهمیت این است که تمامی افرادی که در این زمینه کار می‌کنند بایستی بدانند که نحوه مصرف میکروسیلیس و همچنین دوغاب به چه شکل است. دانستن اطلاعات در رابطه با مصرف دوغاب میکروسیلیس و پودر آن به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم در صنعت ساخت بتن، از این افزودنی‌ها استفاده کنیم.

نحوه صحیح مصرف میکروسیلیس  

میکروسیلیکا که به نام دوده سیلیس نیز شناخته می‌شود، محصول جانبی فرآیند تولید فلز سیلیکون و آلیاژهای فروسیلیسیوم است. از آن می‌توان به‌عنوان افزودنی در بتن برای بهبود مقاومت و دوام آن استفاده کرد. در این بخش مراحل نحوه صحیح مصرف میکروسیلس در ساخت بتن را بررسی می‌کنیم.

تعیین مقدار مناسب میکروسیلیس برای استفاده

مقدار میکروسیلیس مورد نیاز به‌کاربرد خاص و خواص مورد نظر بتن بستگی دارد. به‌طور معمول، به‌هنگام ساخت بتن، میکروسیلیکا به‌میزان 5 تا 10 درصد وزن سیمان اضافه می‌شود.

میکروسیلیس را با آب مخلوط کنید

میکروسیلیس یک پودر ریز دانه است که به‌سختی به‌طور یکنواخت در فرم خشک پخش می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود در رابطه با مصرف دوده سیلیس به‌شکل صحیح، آن را قبل از افزودن به‌ مخلوط بتن با آب ترکیب کنید. نسبت این مخلوط نیز بهتر است یک قسمت دوده سیلیس به دو قسمت آب معمولی باشد.

میکروسیلیس را به مخلوط بتن اضافه کنید

پس از مخلوط شدن میکروسیلیس با آب، باید به همراه سایر اجزاء مانند سیمان، ماسه و سنگدانه به مخلوط بتن اضافه شود. این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مراحل مصرف میکروسیلیس است. به‌همین خاطر توصیه می‌شود از بهترین محصولات مانند محصول Silurry 500 که توسط شرکت همگرایان تولید (کپکو) ارائه می‌شود، استفاده کنید.

افزایش زمان اختلاط و کاهش محتوای آب

از آنجایی که ژل میکروسیلیکا high surface area است، تمایل به جذب آب از مخلوط بتن دارد. بنابراین افزایش زمان اختلاط و کاهش محتوای آب مخلوط برای جبران این اثر مهم است. این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بتن به مقاومت و دوام مطلوب دست می‌یابد.

با انجام این مراحل در مورد نحوه مصرف میکروسیلیس، می‌توانید مقاومت و دوام سازه‌های بتنی خود را بهبود بخشید. ژل میکروسیلیس یکی از محصولات میکروسیلیس است که به عنوان یک افزودنی قوی می‌تواند تفاوت قابل توجهی در عملکرد بتن، به‌ویژه در کاربردهای پرتنش مانند ساخت پل‌ها، سدها و تونل‌ها ایجاد کند.

نحوه صحیح مصرف دوغاب میکروسیلیس

دوغاب میکروسیلیس نیز یکی از انواع محصولات میکروسیلیس است که تاثیر به‌سزایی در عملکرد و کارایی بتن داشته و یکی از افزودنی‌های مهم در تولید این ماده است. در این بخش قصد داریم شما را با نحوه صحیح مصرف دوغاب میکروسیلیس آشنا کنیم.

تعیین دوز صحیح

مقدار دوغاب میکروسیلیس که باید به مخلوط بتن اضافه شود به عوامل متعددی مانند مقاومت و کارایی مطلوب بتن و همچنین ظرافت و کیفیت میکروسیلیس بستگی دارد. توصیه می‌شود برای تعیین دوز مناسب با کارشناسان فنی یا واحد فنی سازنده مشورت کنید.

آب و میکروسیلیس را با هم مخلوط کنید

در ظرفی جداگانه به مقدار لازم میکروسیلیس را با آب مخلوط کنید تا دوغابی با قوام مشابه شیر ایجاد شود. اطمینان حاصل کنید که تمام میکروسیلیس خیس شده باشد و هیچ توده یا نقطه خشکی در دوغاب وجود نداشته باشد. مهم‌ترین نکته در مصرف دوغاب میکروسیلیس به‌شکل صحیح نیز دقیقا همین مرحله است! ترکیب صحیح پودر و آب.

دوغاب میکروسیلیس را به میکسر اضافه کنید

پس از اندازه‌گیری مواد بتن و قرار دادن آن در میکسر، در حالی که میکسر در حال کار است، به‌آرامی دوغاب میکروسیلیس را اضافه کنید. این کار اطمینان حاصل می‌کند که دوغاب به‌طور مساوی در سراسر مخلوط بتن توزیع می‌شود. سعی کنید از بهترین دوغاب‌ها استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال محصول دوغاب میکروسیلیس Silurry 500 که توسط شرکت همگرایان تولید (کپکو) عرضه می‌شود، بهترین دوغاب میکروسیلیس موجود در بازار است که با قیمتی عالی ارائه شده و تاثیر بسیار خوبی تولید بتن به‌جای خواهد گذاشت.

بتن را کاملا با دوغاب مخلوط کنید

پس از افزودن دوغاب میکروسیلیس، مخلوط کردن بتن را 3 تا 5 دقیقه دیگر ادامه دهید تا اطمینان حاصل شود که ماده به‌طور مساوی در تمام مخلوط توزیع شده است. افزودن میکروسیلیس می‌تواند باعث غلیظ‌تر و سفت‌تر شدن مخلوط شود. بنابراین حتما مخلوط را به دقت کنترل و محتوای آب را در صورت نیاز تنظیم کنید.

آزمایش بتن

پس از مخلوط شدن بتن، آزمایش اسلامپ و سایر آزمایشات مربوطه را انجام دهید تا مطمئن شوید که خواص مورد نظر پس از اعمال صحیح مصرف دوغاب میکروسیلیس، حاصل شده است. در صورت لزوم، نسبت مخلوط را تنظیم کنید یا میکروسیلیس اضافی را برای دستیابی به‌نتایج دلخواه اضافه کنید.

به‌طور خلاصه، استفاده از دوغاب میکروسیلیس در بتن می‌تواند مقاومت و دوام آن را تا حد زیادی افزایش دهد. با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که میکروسیلیس به‌درستی و به‌طور یکنواخت در سراسر مخلوط توزیع می‌شود و در نتیجه یک محصول بتنی با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی ایجاد می‌کند.

دوغاب میکروسیلیس

مزایا استفاده از ژل میکروسیلیس

برخی از مزایای خرید ژل میکروسیلیس در بتن‌ریزی به‌شرح زیر است:

افزایش استحکام

ژل میکروسیلیکا به پر کردن فضاهای خالی بین ذرات سیمان کمک می‌کند که در نتیجه مخلوط مقاوم‌تری ایجاد می‌شود. این ویژگی منجر به مقاومت فشاری بالاتر و دوام بهتر بتن می‌شود؛ البته اگر نحوه صحیح مصرف ژل را دانسته و به‌درستی آن‌ را در مخلوط بتن اعمال کنید.

کاهش نفوذپذیری

استفاده از میکروسیلیس ژل اندازه منافذ مویرگی بتن را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود نفوذپذیری آن در برابر آب و سایر مایعات کمتر شود. این امر باعث بهبود مقاومت بتن در برابر حملات شیمیایی و چرخه‌های انجماد و ذوب می‌شود.

کارایی بهبود یافته

ژل میکروسیلیکا به‌عنوان روان‌کننده عمل می‌کند که باعث می‌شود بتن سیال‌تر شده و پمپاژ، قرار دادن و تکمیل آن آسان‌تر شود. با دانستن اطلاعات در رابطه با نحوه صحیح مصرف ژل می‌توانید به‌خوبی از این مزایا بهره ببرید.

فواید زیست محیطی

استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن، میزان ضایعات تولید شده را کاهش می‌دهد و با استفاده مجدد از یک محصول جانبی که باید به محل دفن زباله ارسال می‌شد، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. البته این موضوع در رابطه با مصرف دوغاب میکروسیلیس نیز صدق می‌کند. به‌طور کلی، تمام محصولات میکروسیلیس زیست محیطی هستند که استفاده از آن‌ها را به‌مراتب بهتر از سایر محصولات موجود دیگر در بازار می‌کند.

به‌طور کلی، استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن دارای چندین مزیت است که آن را به یک افزودنی ارزشمند برای پروژه‌های ساختمانی تبدیل می‌کند. اگر نیاز به بهترین نوع این ژل داشته و می‌خواهید اطلاعاتی در رابطه با قیمت ژل میکروسیلیس و یا انواع روان‌کننده بتن کسب کنید، همین حالا با شماره تماس 02189331 تماس حاصل فرمایید.

جمع‌بندی

میکروسیلیس که به نام دوده سیلیس نیز شناخته می‌شود، محصول جانبی تولید سیلیکون و آلیاژهای فروسیلیس است. این ماده یک پوزولان بسیار واکنش‌پذیر است که می‌تواند به‌طور قابل توجهی خواص بتن را بهبود بخشد. مصرف ژل میکروسیلیس و مصرف دوغاب میکروسیلیس می‌تواند استحکام، دوام و مقاومت بتن را در برابر حملات شیمیایی و سایش افزایش دهد و آن را به گزینه‌ای عالی برای کاربردهای با کارایی بالا مانند ساخت پل‌ها، تونل‌ها و سازه‌های دریایی تبدیل کند. برای خرید بهترین نوع ژل میکروسیلیس و دوغاب میکروسیلیس و سایر مواد افزودنی بتن می‌توانید از مجموعه تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی همگرایان تولید (کپکو) مشاوره بگیرید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*