نحوه اجرای عایق دو جزئی سطح و کاربرد و مزیت‌های آن نسبت به ایزوگامعایق دو جزئی سطح

بر خلاف گذشته که عمدتا از ایزوگام برای ضدآب کردن سطوح استفاده می‌شد، امروزه با افزایش تنوع متریال و مصالح برای آب بندی سطوح مختلف مانند سرویس بهداشتی، پشت بام، کف بالکن، چاله آسانسور، استخر، جکوزی و …  از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. یکی از بهترین مصالح برای محافظت و پوشش سطح تمامی مکانهایی که در معرض رطوبت، بارندگی و نم زدگی قرار دارند عایق دو جزئی سطح است که مزایای بسیاری دارد و به خوبی موجب ضد آب شدن سطوح می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد نحوه اجرای عایق دو جزیی سطوح و کاربرد و مزیت‌های آن نسبت به ایزوگام اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

عایق دو جزئی سطح

عایق دو جزیی سطح چیست؟

منظور از عایق دو جزئی سطح در واقع محصولی بی‌نظیر است که دارای دو قسمت رزین پلیمر و پودر ضد آب الیاف دار بوده و مطابق با آیین نامه ACI آمریکا تهیه و تولید شده است. این محصول از ترکیب نمودن پودر، رزین و مقدار معینی آب تهیه شده و آماده عایق کاری سطوح مختلف می‌شود. این محصول امروزه به خوبی جایگزین ایزوگام شده و برتری‌های بسیاری نسبت به آن دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های عایق دو جزئی سطح کدام‌اند؟

عایق دو جزئی دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر مصالح و عایق‌ها متمایز نموده است. از شاخص‌ترین ویژگی‌های عایق دو جزئی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مقرون به صرفه بودن
  • پیاده سازی ساده
  • برخورداری از انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت در مقابل سایش و ضربات
  • امکان انجام کاشی یا سنگ کاری بر روی عایق
  • امکان اجرا در سطوح مختلف
  • قابل استفاده روی انواع سطوح در فضاهای داخلی و خارجی

عایق دو جزئی سطوح چه کاربردها و موارد مصرفی دارد؟

این عایق‌ها برای آب بندی انواع سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرند و از رایج‌ترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • آب بندی پشت بام
  • آب بندی استخر
  • آب‏بندی سرویس بهداشتی
  • آب بندی روف گاردن
  • آب بندی حمام
  • آب بندی پل
  • آب بندی چاله آسانسور
  • آب بندی دیوارهای حائل
  • آب‏بندی موتورخانه‌ها یا تصفیه خانه فاضلاب
  • آب بندی آشپزخانه

نحوه آماده سازی عایق دو جزئی سطوح

برای آماده سازی عایق دو جزئی سطوح ابتدا مایع عایق را باید داخل یک سطل بریزید و بعد به آرامی پودر را به آن بیافزایید و ادامه دهید تا به غلظت مد نظرتان برسد، سپس آن را روی سطح مورد نظر اجرا کنید. توجه داشته باشید که حین افزودن پودر همزن هم روشن باشد و مرتبا مواد را به هم بزند تا مانع از سفت شدن آن گردد. به طور کلی نباید خیلی پودر بریزید، زیرا موجب سفت شدن آن شده و نیاز است که مجددا آب به آن بیفزایید که موجب کاهش کیفیت عایق می‌شود. لازم است که اشاره کنیم نسبت رزین به پودر حدود یک به دو می‏باشد، به این صورت که در ازای 10 کیلو چسب مایع باید 20 کیلوگرم پودر اضافه شود.

به منظور استفاده بهینه از عایق نمی‌توانید به آن آب اضافه کنید تا محصول نهایی رقیق شود. اگر مجبور به اضافه کردن آب شدید نهایت می‏توانید  5 الی 10 درصد آب  به آن اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که با اضافه کردن آب ممکن است عایق پس از خشک شدن کمی تغییر رنگ داشته باشد.

نحوه اجرای عایق دو جزیی سطوح

برای اجرای عایق دو جزئی سطح بر روی سطح مورد نظر، سطح باید ابتدا از هر نوع گرد وغبار و یا ذرات چسبنده و روغن عاری شود. در سطوح فلزی نیز ضمن رعایت این موضوع باید سطح فاقد هر نوع زنگ زدگی و پوسیدگی باشد. تا فرآیند عایق کاری به خوبی انجام شود. در سطوح سیمانی نیز باید پیش از عایق کاری تمامی درزها ترمیم شوند و سطح صاف و یکدستی ایجاد شود و سیمان‌های پوسیده کاملا از بین روند.

به عنوان نمونه در عایق کاری پشت بام هایی که به صورت موزائیک، سرامیک و با سنگ هستند نیاز است که ابتدا درزهای موزایک‌ها و سرامیک‌ها کاملا با سنگ فرز باز شوند  و برای زدودن گرد و خاک از آن‌ها از پمپ باد استفاده شود. سپس به نسبت 1 به 5 رزین را با آب، محلول رقیقی بسازید و روی سطح بریزید تا داخل بندها کاملا پر شود و به عبارتی تثبیت زیرکار انجام شود.

بعد از انجام این مراحل عایق دو جزئی آماده را با استفاده از قلمو به صورت عمودی و افقی روی سطح مورد نظر اجرا کنید. پس از خشک شدن هر دست بهتر است چند ساعت صبر کنید و پس از خشک شدن آن مجددا دست بعدی را بر روی سطح بزنید تا کاملا آب‌بندی شود.

چرا استفاده از عایق دو جزئی توصیه می‌شود؟

عایق‌های دوجزئی موجب عایق کاری روی سطح با فشار مثبت می‌شوند وچسبندگی فوق‌العاده‌ای به سطح دارند. علاوه بر این می‌توان این عایق‌ها روی هر سطحی پیاده سازی و اجرا نمود و با توجه به مواد معدنی که در ترکیبات آن‌ها وجود دارد دارای دوام و طول عمر بالایی هستند و هرگز از سطح جدا نمی شوند و به جزئی از سازه تبدیل می‌شوند.

یکی از بهترین عایق‌های دو جزئی محصول عایق آببند ResinCoat شرکت همگرایاین تولید (کپکو) است که دارای ترکیباتی مانند سیمان پرتلند، سنگدانه دانه بندی شده، افزودنی شیمیایی بتن، رزین آکریلیک امولوسیونی بوده و پس از آماده سازی به راحتی می‌توان آن را برای آب بندی سطوح بتنی مختلف استفاده کرد.

قیمت عایق دوجزئی چقدر است؟

عایق‌های دوجزئی انواع مختلفی دارند و از کاربردی ترین عایق‌ها برای آب بندی سطوح مختلف محسوب می‌شوند. از این عایق‌ها در اکثر پروژه‌های ساختمان سازی استفاده می‌کنند و با توجه کیفیت بالا و استاندارد بودن می‌توانند یک پوشش ضد رطوبتی قوی و بی نظیر ایجاد کنند. قیمت عایق دو جزئی در مقایسه با عایق‌های تک جزئی بیشتر بوده و دارای کیفیت و دوام بیشتری هستند. برندهای مختلفی به تولید انواع عایق تک جزئی و دو جزئی می‌پردازند که قیمت محصولات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اما برای دریافت بهترین نتایج باید عایق با کیفیت و استانداردی را تهیه نمود.

خرید عایق دو جزئی سطح

شرکت‌های مختلفی به تولید عایق دو جزئی می‌پردازند که می‌توانید برای خرید به عایق به آن‌ها مراجعه کنید. یکی از بهترین شرکت‌های فعال که در زمینه تولید انواع عایق فعالیت دارند می‌توان به  شرکت تولیدی مواد شیمیایی ساختمان همگرایان تولید (کپکو) اشاره نمود. برند کپکو دارای سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه تولید محصولات شیمیایی و پلیمری در صنعت بتن از جمله تولید انواع روان کننده بتن است که با تکیه بر جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و تیم متخصص خود با کیفیت ترین محصولات را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد، از این رو با اطمینان خاطر می‌توانید برای خرید عایق دوجزئی کپکو اقدام کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*