آب بندی تونل و روش‌های مختلف آن

تونل‌ها سازه‌هایی بسیار کاربردی و البته شناخته شده هستند که با کاربری‌های مختلف نظیر حمل و نقل، استخراج مواد معدنی، نصب تاسیسات و مواردی دیگر ساخته می‌شوند. نحوه ساخت و اجرای این سازه‌ها، در علم مهندسی عمران بسیار پیچیده است؛ چراکه این سازه‌ها از حساسیت بالایی برخوردارند. یکی از مباحث مهم در مورد ساخت تونل، موضوع آب بندی سطح و آب بندی بتن آن است که به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب

نکات قابل توجه در اجرای عملیات گروت ریزی

همانطور که می‌دانید امروزه فرایند گروت ریزی جز یکی از مهم‌ترین مراحل در طول فرایند ساخت و ساز است. انجام این فرایند باید طبق یک چارچوب و با رعایت برخی اصولی انجام شود تا مشکل خاصی پیش نیاید و سازه شما از استحکام بیشتری برخوردار باشد. گروت جز مصالح پرکاربرد در حوزه ساخت و ساز بوده که کاربردهای مختلفی دارد. این مواد از ماسه آب سیمان و همچنین برخی افزودنی‌های بتن دیگر تشکیل می‌شود که می‌توانید آن را موادی شبیه به ملات بدانید.

ادامه مطلب

نحوه اجرای عایق دو جزئی سطح و کاربرد و مزیت‌های آن نسبت به ایزوگامعایق دو جزئی سطح

بر خلاف گذشته که عمدتا از ایزوگام برای ضدآب کردن سطوح استفاده می‌شد، امروزه با افزایش تنوع متریال و مصالح برای آب بندی سطوح مختلف مانند سرویس بهداشتی، پشت بام، کف بالکن، چاله آسانسور، استخر، جکوزی و ...  از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. یکی از بهترین مصالح برای محافظت و پوشش سطح تمامی مکانهایی که در معرض رطوبت، بارندگی و نم زدگی قرار دارند عایق دو جزئی سطح است که مزایای بسیاری دارد و به خوبی موجب ضد آب شدن سطوح می‌شود.

ادامه مطلب

انواع چسب کاشی و چسب سرامیک و آزمایش تعیین میزان چسبندگی بر روی آن

امروزه زیباسازی فضای داخلی انواع ساختمان تا حد زیادی به کاشی‌های آن وابسته است. علیرغم طرح هر کاشی، روش صحیح و اصولی نصب آن‌ها تا حد زیادی می‌تواند در نمای مکان مورد نظر شما تاثیرگذار باشد و دقت به این مسئله بسیار حائز اهمیت است. چسب کاشی یکی از مهم‌ترین مصالحی است که علاوه بر دوام و استحکام کاشی‌ها، می‌تواند در نصب منظم و تمیز آن‌ها نیز تاثیر مثبت بگذارد.

ادامه مطلب

ژئوسنتتیک ها و کاربرد آن‌ها در سازه‌های بتنی

امروزه تلاش می‌شود با ابداع فناوری‌های جدید، نیازهای مهندسی را به شکلی کم‌هزینه‌تر و کارآمدتر برآورده کرد. یکی از مواردی که باکیفیت بالا، نصب سریع و ارزش اقتصادی مناسب می‌تواند در زمینه مهندسی عمران و پروژه‌های ساخت‌وساز کاربرد داشته باشد، محصولات ژئوسنتتیک است. این محصولات از پلی‌اتیلن یا مواد پلیمری پلی‌پروپیلن بادوام تولید می‌شوند. از این مواد می‌توان در افزایش مقاومت کششی در سازه‌های بتنی نیز بهره برد.

ادامه مطلب

استفاده از ملات ترمیمی در ترمیم بتن سازه‌های دریایی- ویژگی و مشخصات آنها

یکی از مسائل مهم در دنیای امروز مرمت و بازسازی بناهای قدیمی و سازه‌هایی که ساخت مجدد آن‌ها هزینه زیادی در بر دارد، است. این فرایند به افزایش طول عمر و دوام بنا کمک می‌کند و همچنین موجب حفظ زیبایی کلی آن نیز می‌شود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام این فرایند استفاده از ملات ترمیمی است که باید اطلاعات کاملی در مورد آن داشت. در این مطلب سعی می‌کنیم شما را با محصولاتی که در ترمیم بتن سازه‌های دریایی کاربرد دارند آشنا کنیم.

ادامه مطلب

6 ویژگی ‏چسب بتن با پایه آکریلیک که بهتر است بدانید!

در صنعت ساخت‌وساز مدرن استفاده از افزودنی‌ها برای بهبود خواص مصالح بسیار رایج است. بتن یکی از اصلی‌ترین مصالحی است که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوام استحکام آن تأثیر مستقیمی با ایمن بودن ساختمان دارد. خرید چسب بتن به عنوان افزودنی در بین افراد شاغل در زمینه ساخت‌وساز رایج است. آیا شما با انواع افزودنی‌هایی که در این صنعت استفاده می‌کنند آشنا هستید. ما در این مطلب شما را با ویژگی‌های چسب بتن با پایه آکریلیک آشنا خواهیم کرد تا مزایا و کارایی آنها را به‌خوبی درک کنید.

ادامه مطلب

عملیات گروت ریزی-معرفی 4 نوع اصلی و کاربرد آنها

در پروژه‌های عظیم عمرانی، اتصال سازه‌های فولادی از لحاظ حفظ ایمنی، از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید در ابتدا نصب یک قطعه فولادی ساده برسد، اما کمی ناهمواری و برجستگی در محیط کافی است که همه تصورتان را بهم بریزد. در این شرایط عمرانی، مصالحی به اسم گروت کاربرد پیدا می‌کند که با مسطح کردن زمین و پر کردن حفره‌ها، شرایط مساعدی را به عمل می‌آورد.  در این مطلب قصد داریم که بیشتر با گروت‌ریزی و انواع آن آشنا شویم؛ پس با ما همراه باشید و با استفاده از وب سایت کپکو، از قیمت محصول گروت سیمانی GP Capgrout آگاه شوید.

ادامه مطلب

2 نوع درز پر کن ماستیک قیری و مشخصات و کاربرد آنها

پس از گذشت چندین سال، حتی مصالح مستحکم و بادوامی مانند بتن هم با ترک‌خوردگی‌هایی روبه‌رو می‌شوند. اگر درز و ترک‌‌های حاصل از انبساط بتن پر و ترمیم نشود، با خود فرسایش‌های بیشتری را به همراه می‌آورد. اما چگونه می‌توان ترک‌های بتن را ترمیم کرد؟ اگر تصمیم به رفع درزهای ایجاد شده بر روی بتن و دیگر سطوح هستید، بهتر است با پوشش‌های محافظتی بر پایه قیر و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. این پوشش‌ها که محصولاتی جدید در عرصه مواد آب‌بندی به‌شمار می‌روند، با استفاده از مواد منحصربه‌فرد خود، از ورود رطوبت به داخل بتن جلوگیری می‌کنند. اگر به دنبال روشی برای ترمیم بتن و آشنایی با ماستیک قیری هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

از بتن پلیمری چه میدانیم و در چه جاهایی استفاده می شود؟(2023)

بتن پلیمری یا همان بتن اصلاح‌شده در صنایع ساخت‌وساز بسیار پرکاربرد است. در ساختار این بتن‌ها از مونومر استفاده می‌شود در واقع بتن اصلاح شده با لاتکس، با استفاده از مخلوطی از بتن استاندارد و افزودنی بتن که ترکیبی از آب و پلیمر می‏باشد تشکیل می‏شود. این مخلوط بتن با ترکیبی که از سیمان هیدراته و فیلم پلیمری در سرتاسر مخلوط تشکیل می‏دهد باعث می‏شود تا بتن به سرعت عایق رطوبتی و استحکام را ایجاد کند.در ادامه این مطلب می‌توانید با این محصول بیشتر آشنا شوید.

ادامه مطلب

4 روش ‌آب بندی دیوار حائل

در سازه‌های مهندسی قسمتی به نام دیوار حائل وجود دارد که یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش‌های ساختمان‌سازی محسوب می‌شود. این دیوار عمدتاً به‌ عنوان یک سازه نگهبان شناخته شده و وظیفه تکیه‌گاه را برای هر یک از سازه‌ها ایفا می‌کند. آب بندی دیوار حائل، یکی از کاربردی ­ترین موارد در ساخت ­و ساز است.

ادامه مطلب

روغن قالب بتن و 2 کاربرد مهم آن

در صنعت ساختمان وغن قالب بتن یک روغن شیمیایی رها کننده با کیفیت بالا بر پایه روغن معدنی است که بوی کمی دارد و معمولا برای قالب‌های فلزی و چوبی در سازه بتنی قابل‌استفاده است. روغن قالب بتن، یک لایه روغنی مقاوم را بر روی سطح قالب تشکیل می‌دهد که از زنگ زدگی قالب جلوگیری می‌کند. استفاده از این محصول باعث جداسازی قالب از بتن می‌شود. در این متن می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ادامه مطلب